Mercedes dă supravaloare luxului. Sună ca un slogan nouăzecist, dar de data asta e pe bune. Atunci când maşina face mai multe lucruri decât ai fost programat să accepţi, vorbim despre un nou nivel.
Să o luăm băbeşte. Nu este un model nou, ci un facelift. Asta nu înseamnă că diferenţele mici care se văd nu se simt înăuntru sau “pe dedesubt”. Adevărata balenă germană are 5.12 m standard şi 5.25 m în variantă mare, cu ampatament alungit. Cu 20 de cm mai puţin decât Maybach S, care e deja o treaptă mai sus. Şasiul e acelaşi de la S-ul din 2013, împrumutat chiar de către Maybach Pullman, care e mai lung decât toate limuzinele Mercedes.
Spuneam în titlu de nişte motoare noi. Avem un V8 de 4 litri, biturbo, cu două praguri de putere – 470 de cai (S 560 4MATIC în loc de S 500 cu 455 de cai) şi 612 cai (S 63 AMG 4MATIC + în loc de acelaşi model care pe S –ul din 2013 producea 585 de cai). Cel mai puternic o să rămână S-ul V12 de 6 litri (S 65 AMG 4 MATIC) cu 630 de cai putere. Un alt motor nou va fi unul de 6 cilindri în linie care va înlocui V6-le de 333 de cai de pe S 400. În combinaţie cu acest motor va fi şi unul electric pe varianta hibridă (S 500 e) cu 50 de km autonomie şi compresor electric.
Singurele S-uri diesel sunt 350 d şi 400 d (ambele 4×4) cu 290 şi 340 de cai (cel mai puternic motor diesel Mercedes).
Noul S Klasse va fi o maşină atât de deşteaptă că se conduce aproape singură. Pilotul automat va folosi hărţile din navigaţie pentru adaptarea vitezei la viraje sau la intersecţii, sistemul de menţinere a benzii de rulare e atât de performant că merge o perioadă limitată şi când marcajul e foarte prost (până la 130 km/h), maşina urmăreşte în trafic aglomerat maşina din faţă până la 30 de secunde şi chiar depăşeşte singură atunci când ai minimum două benzi pe sens, după o o analiză a traficului. Ultima dotare importantă în trafic – mai mult pentru confortul proprietarului – este parcarea automată şi ieşirea din parcare fără şofer în maşină, via aplicaţie smartphone.
Funcţia Magic Body Control are o proprietate nouă şi anume că, prin sistemul de scanare a suprafeţei drumului, pregăteşte suspensiile pentru o absorbţie mai bună a şocurilor ivite la gropi chiar şi când nu e multă lumină afară şi până la 180 de km/h.
Tot pentru confortul pasagerilor, funcţia CURVE mută cu 2.65 de grade caroseria spre interiorul curbei pentru atenuarea disconfortului provocat de forţa centrifugă (care te împinge în afara virajului).
Multibeam Led e ultima mare noutate de pe noul Mercedes S Klasse. Iluminează drumul cu mai mult de 1 lux la peste 650 de metri. Fix la limita legii în cele mai multe ţări din lume. În rest e maşină.
MERCEDES S KLASSE 2018 (GALERIE FOTO COMPLETĂ)